Home » Blog » Verkopen tijdens de crisis

Verkopen tijdens de crisis

Gepubliceerd op 5 april 2020 om 11:36

De huidige crisis (red: Covid-19, pandemie verklaard sinds 11 maart 2020) laat ons zien dat winkels met een fysieke locatie qua omzet zeer kwetsbaar zijn. Nu mensen gevraagd wordt om thuis te blijven teneinde het virus te bestrijden en in te dammen, zien de meeste ondernemers kun inkomsten drastisch dalen, vaak tot 0.

Daar zijn natuurlijk een aantal uitzonderingen op. Met name supermarkten varen wel bij het hamstergedrag wat ontstaat door angst bij mensen dat er straks niet genoeg meer is of dat er een complete lockdown komt.

Restaurants moeten dicht en overstappen op bezorgen of afhalen. Kappers, schoonheidssalons, cafés, sportscholen, etc. moeten verplicht dicht en hopen dat ze binnen de regels vallen om support van de overheid te krijgen, anders dreigen honderden bedrijven failliet te gaan en krijgen gezinnen die normaal afhankelijk zijn van de inkomsten van deze bedrijven het heel moeilijk.

Ook kleine ondernemers zoals kledingwinkels, winkels met woonaccessoires en dergelijke zullen merken dat het aantal fysieke bezoekers drastisch afneemt. Grotere zaken, die al een webshop naast de fysieke winkel hadden kunnen vrij makkelijk overstappen om meer of zelfs alles online.

Maar ja, een webshop toevoegen als je die nog helemaal niet hebt, dat doe je toch zo maar niet, dat kost veel tijd en geld… of niet???

Het antwoord: nee hoor... Uw webshop kan al in 2 dagen up en running zijn. Dus verspreidt uw risico en wed op meerdere paarden, oftewel, voeg een verkoopkanaal toe naast uw fysieke winkel. En qua kosten moet u denken aan maandelijkse kosten van €16 (inclusief webhosting, domeinnaam en alles wat erbij hoort) en implementatiekosten van €500 (wij bieden onze diensten tijdelijk aan met 50% korting).

Kijk voor meer informatie over een nieuwe webshop op onze website of neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek of offerte.

#staysave #stayhome #orderonline


«   »